Uoči ljetne sezone, Booking.com otkriva da je optimizam prisutan: 80% hrvatskih putnika koji putuju iz zadovoljstva osjeća uzbuđenje zbog istraživanja svijeta u nadolazećim mjesecima, a trećina (36%) očekuje da će na putovanja potrošiti više nego 2024.
S dolaskom ljeta, entuzijazam za istraživanjem putovanja sve više raste – čak i u uvjetima makroekonomske neizvjesnosti. Novi podaci vodeće digitalne platforme za putovanja, Booking.coma, otkrivaju kako sve upućuje na to da će ovo ljeto biti sezona velikih planova, duljih putovanja i značajnih ‘bjegova’ od svakodnevice.
Optimizam je prisutan: 80% hrvatskih putnika koji putuju iz zadovoljstva osjeća uzbuđenje zbog istraživanja svijeta u nadolazećim mjesecima, a trećina (36%) očekuje da će na putovanja potrošiti više nego 2024.
Od sunčanih obala do šarenih gradova i kulturnih otkrića, najtraženije destinacije ovog ljeta nude ponešto za svakog putnika: od koraljnih grebena Egipta do živih ulica Tokija i zlatnih plaža juga Španjolske.
Najtraženije globalne destinacije za ljeto 2025.
1. Hurghada, Egipat
2. Sharm El Sheikh, Egipat
3. Tokio, Japan
4. Dubai, UAE
5. Bangkok, Tajland
6. Alicante, Španjolska
7. Nice, Francuska
8. Malaga, Španjolska
9. Rimini, Italija
10. Dubrovnik, Hrvatska
Obitelji
Za 39% hrvatskih roditelja putovanja su glavni godišnji prioritet pa će obiteljski odmori imati veliku ulogu ovog ljeta. Današnje obitelji žele više od klasičnog odmora – čak 94% hrvatskih roditelja kaže da traže putovanja koja će djeci omogućiti upoznavanje različitih kultura i stjecanje novih životnih iskustava.
Bilo da istražuju drevne hramove i futurističku tehnologiju u Tokiju ili uživaju u šarolikoj gastronomskoj sceni Alicantea, obitelji žele putovanja koja potiču znatiželju i povezanost. Planiranje takvih putovanja postaje jednostavnije i pametnije zahvaljujući tehnologiji. Obitelji su skupina koja najviše koristi umjetnu inteligenciju za lakše planiranje, pri čemu 83% hrvatskih roditelja navodi da alati temeljen na AI-ju ubrzavaju i pojednostavljuju proces, više nego kod bilo koje druge skupine putnika.
Grupe
Putovanja u grupama sve su popularnija ovog ljeta, a 19% hrvatskih putnika planira putovati s prijateljima. Generacija Z je najaktivnija u tome, s 29% pripadnika generacije Z u hrvatskoj koji biraju grupna putovanja. Mlađi putnici traže doživljaje koji povezuju društvenu interakciju s prirodom, a 40% hrvatskih putnika preferira aktivnosti poput promatranja zvijezda i boravka na otvorenom. Taj se trend poklapa s većim interesom – 58% hrvatskih putnika želi istraživati prirodne krajolike poput jezera, planina i nacionalnih parkova.
Parovi
U 2025. parovi sve više biraju nezaboravna iskustva umjesto materijalnih poklona. Velika većina kroz sve generacije – 68% milenijalaca, 70% pripadnika generacije Z i 73% boomera u Hrvatskoj — radije bira putovanje, nego fizičke poklone. Ovaj trend prati i 47% hrvatskih putnika koji ove godine planiraju putovanje sa svojim partnerom.
PORAST INTERESA ZA JEDINSTVENIM SMJEŠTAJEM
Alternativni smještaji bilježe porast popularnosti, s 10% više pretraživanja u usporedbi s ljetnim periodom prošle godine. Booking.com nudi više od 8,1 milijun oglasa za kuće, apartmane i druge jedinstvene oblike smještaja, uključujući brodove, kućice na drvetu, seoske kuće i bungalove uz plažu.
Iako apartmani i privatni smještaj ostaju najtraženiji alternativni oblici smještaja ovog ljeta zahvaljujući udobnosti, praktičnosti i lokalnom šarmu, putnici sve više istražuju i druge opcije.
Vrste smještaja koje privlače pažnju variraju ovisno o skupini putnika: Putnici u grupama sve se više zanimaju za tradicionalne kuće ili vile i kuće za odmor, s porastom pretraživanja od 16% i 12%. Obitelji sve češće biraju vile i kampiranje, s porastom interesa od 19% i 16%. Parovi preferiraju luksuzne šatore i planinske kolibe, uz rast od 16% i 13%.