Budućnost restorana, barova i ugostiteljstva puna je potencijala. Prihvaćanjem novih tehnoloških rješenja, fokusiranjem na personalizaciju, davanjem prioriteta održivosti i pružanjem iznimnih iskustava gostima, ugostiteljski objekti mogu napredovati u okruženju koje se stalno razvija.

Ugostiteljska industrija nastavlja svoju transformaciju potaknutu razvojem preferencija potrošača, tehnološkim inovacijama i gospodarskom dinamikom. Ove su promjene rezultat kombinacije zahtjeva potrošača, tehnoloških otkrića i potrebe industrije da se prilagodi gospodarskim i operativnim izazovima.

Kroz te se promjene ističe jedna tema – inovacije. Od ponovnog osmišljavanja radnih procesa do poboljšanja interakcije s gostima, tehnologija oblikuje način na koji restorani, barovi i ugostiteljske tvrtke rade. Koji su neki od glavnih trendova koji će oblikovati industriju u ovoj godini, počevši od rastuće uloge automatizacije?

1. Automatizacija kao temeljna strategija

Tehnologija automatizacije više nije futuristički koncept – ona je nužnost. Restorani i barovi oslanjaju se na automatizaciju kako bi riješili nedostatak osoblja, poboljšali operativnu učinkovitost i ispunili rastuća očekivanja kupaca u pogledu brzine i dosljednosti. Bilo da se radi o robotskim pomoćnicima u kuhinji ili automatiziranim dozatorima koktela, tehnologija omogućuje timovima da se usredotoče na pružanje iznimnih iskustava za goste uz istovremeno poboljšanje profitabilnosti.

U 2025. automatizacija se nastavlja širiti izvan in-house aplikacija na uloge koje su više okrenute gostima. Samoposlužni kiosci, jelovnici s QR kodom i personalizirani sustavi naručivanja nastavit će redefinirati način na koji gosti komuniciraju s ugostiteljskim objektima. Ključ uspjeha leži u neprimjetnoj integraciji automatizacije u poslovni proces bez gubitka osobnog pečata.

2. Personalizacija putem podataka

Današnji potrošači žele iskustva prilagođena njihovim preferencijama, a ugostiteljska industrija sve više ispunjava ta očekivanja. Napredak u AI i alatima za upravljanje odnosima s kupcima (CRM) omogućuje tvrtkama da analiziraju ponašanje kupaca, predviđaju preferencije i osmisle hiperpersonalizirana iskustva objedovanja i pića. Na primjer, programi vjernosti razvijat će se još dalje od pružanja prilagođenih preporuka, ekskluzivnih ponuda i odabranih iskustava na temelju prošlih kupovina i preferencija. Za najbolje rezultate potrebno je uvide u prikupljene podatke pretvoriti u značajne interakcije s gostima.

3. Održivost zauzima središnje mjesto

Održivost više nije samo opcija izbora, već zahtjev ekološki osviještenih potrošača. Stoga u ovoj godini sve više restorana i barova nastavlja s usvajanjem ekološki prihvatljivih praksi, kao što su smanjenje bacanja hrane, suradnja s lokalnim proizvođačima i korištenje energetski učinkovite opreme. Pokret prema održivom poslovanju usklađen je sa širim ciljevima industrije kako bi se smanjio utjecaj na okoliš i razvila generacija društveno odgovornih restorana. Tehnološki napredak igrat će ključnu ulogu u postizanju ciljeva održivosti. Na primjer, pametni sustavi zaliha mogu pomoći u smanjenju otpada dok energetski učinkoviti uređaji smanjuju operativne troškove i ugljični otisak.

4. Poboljšanje iskustva gostiju kroz inovacije

Ugostiteljstvo je oduvijek bilo stvaranje nezaboravnih iskustava, a inovacije još više utječu na ovu misiju. Očekuje se porast sveukupnih koncepata objedovanja i pića koji spajaju tehnologiju i storytelling. Jelovnici proširene stvarnosti (AR), originalna gastronomska iskustva, pa čak i obilasci ugostiteljskih objekata u virtualnoj stvarnosti (VR), osvajat će goste u nadolazećem razdoblju. Inovativni uslužni modeli, kao što su pop-up barovi s jedinstvenim temama ili hiper-lokaliziranim jelovnicima, potaknut će goste da se vraćaju. Ugostitelji koji ulažu u stvaranje doživljaja – umjesto samo u posluživanje jela ili pića – izdvojit će se na prepunom tržištu.

5. Otpornost kroz fleksibilno poslovanje

Posljednjih nekoliko godina uvjerili smo se u to koliko je prilagodljivost neophodna. I u 2025. restorani i barovi nastavljaju davati prednost fleksibilnom poslovanju, što će im omogućiti brzo prilagođavanje promjenjivim tržišnim uvjetima.

POS sustavi temeljeni na oblaku, mobilne platforme za naručivanje i kuhinjske postavke usmjerene na isporuku ostat će ključni alati za prevladavanje neizvjesnosti.

Hibridni poslovni modeli – kao što je kombiniranje ponude hrane za posluživanje u restoranu, za dostavu i za maloprodaju – također će biti ključni za održavanje stabilnosti. Diverzifikacijom tokova prihoda, ugostitelji se mogu bolje oduprijeti vanjskim pritiscima dok istovremeno zadovoljavaju različite potrebe kupaca.

REDEFINIRANJE BAROVA I PIĆA

Dodavanje kreativnosti i dizajna pri izradi menija pića
Današnji se barovi trebaju isticati ponudom jedinstvenih pića uparenih s posebnom atmosferom koja se može prikazati na Instagramu, a sve kako bi gostima omogućili impresivno iskustvo. Prenesite goste u očaravajuće, sveobuhvatne svjetove, nudeći ne samo mjesto za piće, već cijelo iskustvo koje stimulira osjetila i potiče znatiželju.

Prošli su dani jednostavne vinske karte i ponude koja se sastoji od međunarodnih marki piva i žestokih pića. Barovi i restorani moraju se specijalizirati i opsluživati međunarodnu klijentelu čiji se ukusi mijenjaju. Namjenski pivski meni s lokalnim craft pivama, vinima iz specifičnih berbi i terroira s narativom, eklektičnim kolekcijama alkoholnih pića (nakon viskija i gina, u nadolazećim godinama naglasak će biti i na rumu) i svježim sokovima hiperlokalnog porijekla ono su što gosti žele.

Miksologija postoji već neko vrijeme, ali ponuda mocktaila i bezalkoholnih kombinacija pića također postaje neophodna zbog strožih zakona o alkoholu i zdravijih životnih stilova generacije Z i milenijalaca. Inovacije koktela i mocktaila trebale bi u 2025. ići dalje od tradicionalnih recepata i uključivati jedinstvene sastojke, tehnike i stilove prezentacije.

KULINARSKI DOŽIVLJAJI

Iskustvo, autentičnost i osjetila na prvome mjestu
Želja za iskustvom, a ne jednostavnom konzumacijom, znači da se iskustveno objedovanje danas razvilo na nove načine. Primjerice, od hotela se sada traži da ponude niz opcija za objedovanje kako bi zadovoljili različite ukuse gostiju i, kada se to ispravno izvede, mogu postati kulinarska destinacija kojoj je restoran u srcu doživljaja, a ne samo produžetak hotela.

Iskustveni dizajn također može omogućiti kupcima da kušaju hranu u multisenzornom okruženju koje stimulira sva osjetila, a ne samo okusne pupoljke. Neki su ugostiteljski objekti gostima počeli pružati nova iskustva na način da pozovu vanjskog chefa da priprema obroke s in-house chefom, da organiziraju zabave u kuhinji (gosti jedu u kuhinji) ili da omoguće gostima gledanje pripreme hrane.

Dobra su ideja i specijalizirani tečajevi kuhanja, a ključno je ponuditi jedinstveno iskustvo – primjerice izradu vlastitog gina, kuhanje lokalne hrane ili pečenje kruha s iskusnim pekarima. Drugi trend odnosi se na djecu. Jelovnik nemaštovite, standardne hrane à la burger i čips više nije dovoljan – roditelji žele da njihova djeca jedu zdraviju, globalno inspiriranu hranu s visokokvalitetnim sastojcima. Dodavanje svjetske hrane ili biljnih proizvoda i njihova prezentacija na inovativne načine rezultirat će sretnim obiteljima koje će se vjerojatno vratiti u vaš objekt.

Posljednji značajan trend je objedovanje izvan objekta i digitalizacija. Iako su se potrošači nakon pandemije vratili u restorane, veliki udio kombini ra objedovanje u restoranu i izvan njega. Restorani moraju zadovoljiti ovu klijentelu kako bi povećali prihode, jer hrana za dostavu više nije ograničena na brzu hranu, nego obuhvaća i tradicionalnu, pa čak i fine dining.

To znači da restorani trebaju reorganizirati svoje poslovne procese kako bi opsluživali vlastite restorane i dostavu, uz dizajniranje prikladnog, kreativnog, visokokvalitetnog pakiranja i optimizirali način dostave kako bi bili jednostavni i jeftini bez natjecanja s tradicionalnim platformama za dostavu. Ovdje treba spomenuti i ghost kitchen – tzv. virtualne kuhinje koje se fokusiraju samo na pripremu hrane za dostavu. Nakon Covida, ovakve su kuhinje postale sve popularniji trend u restoranskoj industriji i njihov rast nastavlja se i u 2025. godini.